1. English

Projekti

 

Erasmus+ "Ūdens- formula, dzīvība, poēzija"


 

Āgenskalna Valsts ģimnāzija 2014.gadā kļuvusi par koordinatoru jaunam skolu sadarbības projektam, kas ir Eiropas Savienības programmas izglītības, mācību, jaunatnes un sporta jomā  Erasmus+ stratēģiskās partnerības  projekts.

Projekta autore un koordinatore ir angļu valodas skolotāja Ramona Ķiesnere, kas ieguvusi finansējumu  projektam, izturot sīvu konkurenci.

Jaunā projekta nosaukums  ir „Ūdens- formula, dzīvība, poēzija”, tas paredzēts 2 gadiem un apvieno skolas no 9 valstīm:

Portugāles, Montijo

Čehijas, Stare Mesto

Bulgārijas, Sofija

Itālijas, Foggia

Francijas, Cluses

Spānijas, Badalona

Turcijas, Stambula

Vācijas, Berlīne

un Latvijas

2014./2015. mācību gadā Erasmus +  projekta ietvaros notikušas piecas starptautiskas sanāksmes.

Prezentācijas:

COMMON_NEWT1.pdf

latvia_prez_istanbul.pdf

SOFIJA_UDENS_eng.pdf

Pirmā sanāksme notika Rīgā no 2014. gada 1. līdz 6. decembrim, kas bija iepazīšanās un plānošanas sanāksme, kurā piedalījās skolotāji- koordinatori no visām 9 projektā iesaistītajām valstīm- Francijas, Itālijas, Portugāles, Čehijas, Bulgārijas, Vācijas , Turcijas, Spānijas  un Latvijas.

Viesi iepazinās ar skolu, pārrunāja projekta uzdevumus un mērķus, plānoja sanāksmes katrā no valstīm un pieņēma projekta kopējos noteikumus, kas jāievēro, lai viss noritētu sekmīgi un produktīvi.

Pirmās sanāksmes programmā  bija arī svinīgā atklāšana ar koncertu un oficiāliem apsveicējiem, kā arī skolēnu sarīkots Ziemassvētku gaidīšanas tirdziņš, filmēšanās kinopilsētā Cinevilla, skolēnu vadīta ekskursija pa Pārdaugavu, Vecrīgu, jauno bibliotēku un citiem interesantiem objektiem.

Nākam'a sanāksme ar pirmajiem darba rezultātiem par ūdens fizikālajām un ķīmiskajām īpašībām notika Francijā, Alpu kalnu pilsētiņā Klušē no 15. līdz 20. janvārim.
Līdz ar to sanāksmes dalībnieki  pabija augstu kalnos, baudīja ziemu, franču izsmalcināto virtuvi ar skolotāju un vecāku  pašu gatavotiem pīrāgiem un franču sieru, kā arī apmeklēja hidroelektrostaciju un kalnu kristālu muzeju.

No 19. līdz 23. martam Latvijas delegācija devās uz sanāksmi Čehijas pilsētā Stare Mesto, kur visi mājasdarbi, prezentācijas un plakāti bija veltīti dzeramā ūdens tēmai. Papildus skolēnu veiktajam tika apmeklētas dažādas ar ūdens attīrīšanu un ražošanu saistītas vietas, notika skolēnu grupu darbnīcas un arī dažādas ekskursijas un atpūtas pasākumi, no kuriem ievērojamākais bija galvaspilsētas Prāgas apmeklējums.

Projekta koordinatore angļu valodas skolotāja Ramona Ķiesnere, skolas direktora vietnieks informātikas jomā Andris Zariņš un skolēnu padomes galvenais atbalsts krievu valodas skolotāja Jeļena Strumpe pārstāvēja Latviju Itālijā Fodži pilsētā no 16. līdz 21. aprīlim,  kur visus projekta dalībniekus uzņēma skola ar mākslas novirzienu, un visas skolēnu prezentācijas, gleznas un demonstrējumi bija veltīti mākslai, māksliniekiem un ūdens tēmu tajos. Sanāksmes dalībniekus uzņēma vietējās pašvaldības vadītāji un uzsvēra projekta lomu  gan svarīgas tēmas risināšanā, gan draudzīgu saišu veidošanā starp Eiropas valstīm. Skolēni bija sagatavojuši pat teātra izrādi par ūdens tēmu, tika apmeklēts okeāna krasts un stāstīts par problēmām saistībā ar ūdens noskalotajiem krastiem.
Pēdējā šī mācību gada sanāksme notika Portugālē no 27. maija līdz 1. jūnijam, pilsētā Montijo,  un tur tika apspriesta tēma par ūdens patēriņu ražošanā, veidiem, daudzumu un taupīšanas iespējām.
Viesiem tika demonstrētas sāls ieguves vietas, nozīmīgas ēkas saistībā ar ūdeni un okeāna krasts ar tās iemītniekiem.
Kopā tika vārītas arī nacionālās zupas un apspriesti plāni nākošajam mācību gadam.

 

 

Projekts apvieno 8  ar ūdeni saistītas tēmas:

Kas ir ūdens?

  • Tā fiziskās īpašības, svars, spēks, hidroelektrostacijas
  • Ledus, tvaiks, izmaiņas mainoties temperatūrai,
  • Dažādi ūdens veidi- minerālūdens, smagais ūdens, dzeramais

Itālija (2014.g. novembris/decembris)

 

Ūdens formula un ķīmiskās īpašības

  • kur var atrast visvairāk ūdens
  • jaunākie pētījumi par ūdens atmiņu
  • ūdens kā degviela
  • kādas ķīmiskas vielas padara ūdeni par dzeramu vai nedzeramu

Francija (2015.g. janvāris )

 

Dzeramais ūdens

  • no kurienes to iegūst
  • kāpēc tas trūkst
  • ūdens attīrīšanas tehnoloģijas
  • vai var dzīvot bez dzeramā ūdens

Čehija (marts 2015)

 

Ūdens rūpniecības preču un pārtikas ražošanā

  • cik ūdens patērē
  • cik lietderīgi patērē
  • kas notiek ar ūdeni šajos procesos

Portugāle (maijs 2015)

Ūdens piesārņojums. Kas dzīvo ūdenī?

  • kā cilvēku darbība ietekmē ūdens piesārņojumu un kvalitāti
  • aļģu savairošanās, stāvošs ūdens
  • mazgājamo līdzekļu un sadzīves ķīmijas ietekme uz ūdeni

Vācija (septembris, 2015)

 

Ūdens un klimata izmaiņas

  • ledāju kušana
  • CO2 un ūdens

Turcija (oktobris/novembris 2015)

 

Ūdens radītie brīnumi un katastrofas,

  • vētras un plūdi
  • pazemes ūdeņi, siltie avoti
  •  barjeras rifi, zaļie ezeri

                      Bulgārija (janvāris/februāris, 2016)

 

Ūdens folklorā, literatūrā un dziedniecībā

  • apraksti daiļliteratūrā
  • ūdens loma folklorā
  •  dziedniecībā 
  •  dažādu tautu reliģijā

                Spānija (marts/aprīlis 2016)

 

Otrais projekta gads

2015./2016. m.g.

Sanāksme Vācijā Berlīnē no 1. līdz 5. oktobrim 2015.g.

Tēma-  ūdens piesārņojuma cēloņi un sekas, ietekme uz dzīvajām būtnēm ūdenī un iespējas piesārņojuma mazināšanai.

Mūsu skolēni Žanete Petruņina un Emīls Vilde demonstrēja savus pētījumus par tritoniem un bebriem. Skolēniem palīdzēja gatavoties skolotāji Vaira Strazda un Mārtiņš Eglīte, kurš pavadīja skolēnus arī uz Berlīni. Skolotājas Ievas Leimanes audzēkņu veidotie plakāti tika ņemti līdzi izstādei.

Grunevaldes  dabas parkā un laboratorijā skolēniem bija iespēja pētīt ūdens sastāvu, iepazīties ar augu un dzīvnieku valsti.

Tika apmeklēta ūdens attīrīšanas stacija, izbaudīts brauciens ar kuģīti, izmantojot ūdens pacēlāju Niederfinovā un veiktas citas interesantas aktivitātes.

Sanāksmes laikā tika iedziedāta arī kopēja dziesma visās dalībnieku valodās par ūdens tēmu.

No 19. līdz 23.  novembrim sanāksme Stambulā, Turcijā

Cik ļoti mainījies klimats  laika gaitā, un kā tas saistīts ar ūdeni- skolēni no visām dalībvalstīm rādīja prezentācijās, plakātos, filmiņās, eksperimentos un viktorīnās.

ĀVĢ pārstāvēja Agnija Ritere un Bruno Pļavinskis stāstot par plūdiem Latvijā.

Turcijā tika apmeklēti daudzi interesanti objekti, sākot no vēsturiskajām pazemes ūdenskrātuvēm, mošejām un sultāna pilīm, beidzot ar tirgu, Galata torni un islāma mākslas muzeju. Protams, svarīgi redzēt, kur Eiropa satiekas ar Āziju, izbraukt ar kuģīti pa Bosforas jūras šaurumu un apmeklēt vienu no lielākajām ūdens attīrīšanas stacijām.

ĀVĢ direktorei Inārai Gailei bija interesanti arī iepazīties ar vienu no lielākajām, vecākajām un prestižākajām skolām Turcijā, kurā bērni var iestāties tikai nokārtojot iestājeksāmenus.

Erasmus +  projekta „Ūdens- formula, dzīvība, poēzija” anāksme  Bulgārijā

No 22. līdz 26. februārim Āgenskalna Valsts ģimnāzijas skolotāji Ramona Ķiesnere un Aigars Mihno un skolnieces Karlīne Žvīgure un Stella Tomsone Kundziņa pārstāvēja skolu projekta sanāksmē Sofijā.

Tika apmeklēta sadraudzības skola nr. 54 SOU St Ivan Rilski, privātā skola „Drujba” un skolēnu radošais centrs, kur tika demonstrēti mājas darbi par dažādiem ūdens radītiem brīnumiem, baudīts koncerts un cienasts, kā arī varēja iemācīties bulgāru nacionālo deju soli.

    Sanāksmes dalībnieki apmeklēja arī mākslas muzeju, izbaudīja mazpilsētu eksotiku un vēstures elpu, kā arī iepazinās ar meteoroloģiskās stacijas darbu un devās pārgājienā apkārt ezeram.

Sanāksme Badalonā Spānijā

No 19. līdz 26. aprīlim Āgenskalna Valsts ģimnāzijas direktore Ināra Gaile, projekta koordinatore Ramona Ķiesnere un angļu valodas skolotājs Mārtiņš Driksna pārstāvēja skolu Erasmus + projekta „Ūdens- formula,dzīvība, poēzija”sanāksmē Badalonā Spānijā. Skolēnu Anša Bernarda un Martas Undīnes Ķiesneres veidotā prezentācija par  dzejas un dziesmas  nozīmi latviešu cīņā par neatkarību kataloniešiem bija tuva un saprotama.

Skolotāji un skolēni iepazinās ar skolu, citu projekta dalībnieku dziesmām, dejām un folkloru,  apmeklēja Barselonas ievērojamākās vietas, mācījās spāņu nacionālās dejas un baudīja piejūras pavasarīgo vēju un sauli.