Skolēnu viedokļi
Dažas atsauksmes par Karjeras informācijas dienu 2023. gada 10.oktobrī
Skolēni atbildēja uz jautājumiem:
Absolventa vārds un nodarbošanās (studijas)?
Ko jūs ieguvāt no šī pasākuma (zināšanas, pieredze)?
Kas patika?
Ko vajadzētu uzlabot nākamreiz?
7.3
Absolvente - Marija Frankēviča - topošais būvinženieris.
2. Ieguvām interesantu, jaunu informāciju par būvinženieriju, par studiju iespējām šajā novirzienā.
3. Mums patika viņas interesantā prezentācija.
4. Būtu labi, ja varētu iepriekš zināt tēmu, par kuru stāstīs, lai varētu sagatavot jautājumus.
9.2
Absolvente - Sabīne Vilka
Uzzinājām vairāk par jurista profesiju, tās dažādajiem iedalījumiem, kā arī plusiem un mīnusiem, un kas jāmācās, lai kļūtu par juristu.
Patika prezentācijas saturs, kā bija saplānots stāstījums, tas, ka brīvi atbildēja uz jautājumiem.
Ieteikumu uzlabojumiem nav, daži izteica bēdas par to, ka jau nākamgad jāizvēlas novirziens, bet karjeras dienu vēl maksimums tikai viena.
Mūs, 10.1 klasi apmeklēja absolvente Linda Tinusa, kura studē arhitektūru.
2. Uzzinājām, kas ir nepieciešams, lai kļūtu par arhitektu un cik ilgi parasti ir jāmācās šajā profesijā.
3. Patika tas, ka tagad zinām daudz vairāk tieši par arhitektūru kā tādu.
4. Īstu ieteikumu nav.
10.2
Madara Blumberga (medmāsa)
Ieguvām zināšanas par ikdienas dzīvi slimnīcā, kā arī atziņu, ka viss ir sasniedzams, ja nepadodamies.
Patika personīgums, ko Madara deva bija ļoti atklāta. Patika, ka bija sajūta, ka cilvēks tiešām ir kaut ko sasniedzis un mums ir, uz ko tiekties.
Uzlabot varētu saikni ar klasi, lai klasei arī būtu kāds uzdevumiņš.
TET vīrietis.
Klasesbiedri stāvā sajūsmā par kladītēm, ko ieguva. Ļoti piesaistoši stāstīja par savu profesiju.
Patika testiņi un saite, kas bija ar klasi.
Neko nevajadzētu uzlabot.
10.5 Karjeras diena
1.Toms Sadovskis Rīgas pašvaldības policijas sabiedrisko attiecību speciālists un studēja tiesību zinātni Latvijas Universitātē.
2. No šī pasākuma ieguvām, kā runāt ar žurnālistiem – ko teikt, ko neteikt. Ieguvām, ka arī 30 gados var pārlikt eksāmenus, lai nokļūtu savā vajadzīgajā universitātē. Ieguvām ieskatu par sabiedrisko attiecību speciālistu darbu-ko tas ietver.
3. Patika brīvais runāšanas formāts, veids, kā informācija tika pasniegta.
4. Nākamreiz vajadzētu uzlabot, ka ir vairāki speciālisti katrai klasei, vai skolēni var izvēlēties uz, kura stāstījuma doties.
11.2
Roberts Pladars, pašlaik mācās Latvijas Nacionālajā aizsardzības akadēmijā.
Ko Jūs ieguvāt no šī pasākuma? (Zināšanas, pieredze)
No šī pasākuma ieguvām plašāku ieskatu karjerā, par kuru varbūt neesam iepriekš aizdomājušies, bet šis pasākums noteikti ļāva mums labāk izprast darbu, kas saistīts ar militāro sfēru.
Kas patika?
Patika tas, kā absolvents pastāstīja par savu pašreizējo skolu - lika akcentus par svarīgiem jautājumiem, kas katram skolēnam vidusskolas vecumā patiešām ir par augstskolas izvēli, piemēram, studiju izmaksām un darba iespējām pēc studiju pabeigšanas un iespējas atrast darbu.
Ko vajadzētu uzlabot nākamreiz?
Noteikti jau viens uzlabojums ir tāds, ka karjeras dienās vairs netiek tikai runāts par tām profesijām, kas ir visvairāk aktuālas konkrētajam novirzienam, jo šādas iespējas, pēc maniem uzskatiem, vajadzētu izmantot, lai uzzinātu par mazāk zināmām profesijām un jaunām iespējām, ne tikai par to, kas sen jau zināms, tāpēc ieteiktu tikai turpināt šādi.
12.2 klases apkopojums par Karjeras dienu.
Pirmā bija medicīnas studente, Jana Šveca. Viņa šobrīd vēl iegūst maģistra grādu RSU. Viņa mums pastāstīja par iespējām mācīties RSU un par dažādām nozarēm, ko iespējams mācīties šajā universitātē. Kā arī man patika, ka viņa mums lika aizpildīt karjeras izvēles testu, kas, manuprāt, bija noderīgi, un viņa pastāstīja arī par iespējām iet pie RSU karjeras konsultanta. Viņa ļoti maz stāstīja par savu pieredzi un ļoti daudz stāstīja tieši par augstskolu.
Silga Gintere, kas strādā ekonomikas nozarē. Viņa mums stāstīja daudz par firmu, kurā viņa strādā un ka tajā var iet strādāt jebkurš, jo jebkuram varēs piemeklēt darbu. Man patika viņas prezentācija, jo viņa bija piedomājusi pie tā, lai mums nepaliek pārāk garlaicīgi, jo viņa bija ielikusi vis kaut kādus memes. Kā arī viņa stāstīja salīdzinājumus viņas sfērai ar multfilmu varoņiem, kas šķita interesanti.
Anna Ūdre - žurnāliste. Viņa mums stāstīja savu pieredzi, piemēram, kā strādā žurnālisti televīzijā. Kā arī viņa pastāstīja, ka nevajag baidīties nekur piedalīties un pieteikties, jo viņa daudz, kur ir piedalījusies tikai tāpēc, ka viņa ir bijusi drosme pieteikties un tāpēc viņa jau ir uzkāpusi augstu pa karjeras kāpnēm. Man patika, ka viņa pastāstīja visas savas domas gan pozitīvās, gan negatīvās un ka viņa nekautrējās pastāstīt visas žurnālistikas skarbās puses.
12.5
Sindija Pētersone, pasākumu producente.
Guvām ieskatu par to, kāda ir pasākumu producenta ikdiena kā arī uzzināja par dažādiem veidiem, kā var iesaistīties pasākumu organizēšanas nozarē un darba pozitīvajām un negatīvajām pusēm. Mums bija arī praktiskā nodarbības daļa, kas mums palīdzēja nedaudz iejusties pasākumu producenta darbā.
Sindija prezentēja ļoti interesanti un aktīvi. Tas mums palīdzēja apsvērt, vai mēs potenciāli vēlētos strādāt šajā nozarē.
Nākamajā reizē katra klase varētu dzirdēt no vairākiem cilvēkiem, lai gūtu daudzveidīgāku ieskatu dažādās profesijās un nozarēs.
KARJERAS DIENAS ATSAUKSMES
9.1 un 9.2
2022. gada 11. oktobrī mēs, 9.1 un 9.2 klašu skolēni, piedalījāmies Karjeras dienas pasākumā, kurā par savu izglītību, karjeru un pieredzi stāstīja Āgenskalna Valsts ģimnāzijas absolvente Alise Lazdāne.
Vispirms uzzinājām, ka viņa 10. klasē iestājās mūsu skolā un savus priecīgos, notikumu bagātos mācību gadus šeit noslēdza pirms apmēram desmit gadiem. Lai gan tas mums uzreiz šķita ilgs laika posms, tomēr, klausoties viņas teiktajā par skolas dzīvi un mācībām, nospriedām, ka mums ir daudz kā kopīga un ka viņa noteikti ir "savējā".
A. Lazdāne bija sagatavojusi ļoti noderīgu, estētisku un interesantu prezentāciju, kura palīdzēja labāk izprast viņas teikto un vizuāli to iedomāties, kā arī vieglāk atcerēties.
Man un daudziem maniem klasesbiedriem šķita nozīmīgi tas, ka A. Lazdāne ļoti uzsvēra nozīmi iesaistīties interešu izglītības un neformālās izglītības pasākumos, jo tas mūs iedrošinātu būt drosmīgākiem un atvērtākiem jaunām pieredzēm, skolotāju un pašpārvaldes piedāvātiem pasākumiem un projektiem.
Viņa arī deva noderīgus padomus un ieskatu savā pieredzē par Augstskolu un nākotnes karjeru. Uzzinājām, ka ir svarīgi darīt to, kas:
1) mūs interesē;
2) attīsta mūsu prasmes dažādās jomās;
3) noder gan mums, gan citiem.
Alise Lazdāne arī atbildēja uz dažādiem mūsu uzdotiem jautājumiem, t.sk. par to, ko darīt, ja ir vairākas intereses. Tas bija ļoti nozīmīgi.
Šī gada karjeras dienā mēs visi ieguvām noderīgu ieskatu mūsu nākotnes iespējās, kā arī padomus un iedrošinājumus. Pasākums bija ļoti interesants, absolvente A. Lazdāne runāja saistoši un patīkami. Liels paldies pasākuma rīkotājiem!
10.4
Mūs, 10.4 – komerczinību klasi, karjeras dienā apciemoja programmētājs Kaspars Putniņš.
Ar labu humora izjūtu un spēju ieinteresēt mūs savā prezentācijā un karjeras izvēlē viņš mums
pastāstīja par programmēšanu un par to, kādēļ tā ir laba izvēle.
Programmēšana ir mācību priekšmets, kas jebkuram var noderēt nākotnē, gan ikdienā, gan karjerā. Mums pastāstīja par mītiem, stereotipiem, kuri pastāv mūsdienu sabiedrībā, kā
arī pašu programmētāju aprindās un ar šiem mītiem/stereotipiem saistītajiem faktiem.
Mums arī sniedza padomus, kuri attiecas ne tikai uz programmēšanu, bet arī uz jebkuru
citu karjeras izvēli. Piemēram, bija uzsvērts padoms izmēģināt dažādas prakses un
aktivitātes, pie kurām mēs neesam pieraduši, jo nekad nevar zināt, vai mums kaut kas
patīk vai nepatīk, kamēr to nepamēģinām. Es pieļauju domu, ka daži no mums kļuva
ieinteresētāki programmēšanā un labprāt tajā iedziļinātos.
Kopumā mēs ieguvām labu ieskatu ne tikai programmēšanā, bet arī noderīgus padomus
jebkurā citā karjeras izvēlē. Prezentācija bija ļoti skaidra un aizraujoša, un beigās
pārsvarā nevienam vairs nebija nekādu jautājumu, jo viss, ko mēs vēlējāmies zināt, bija jau pateikts.
12.2
Karjeras dienas ietvaros mūsu klasi apciemoja topošā fzioterapeite Aleksandra Ručkovska, kas šobrīd studē Rīgas Stradiņa universitātē. Viņa mums pastāstīja ne tikai par fizioterapeita darbu un to, kā atšķiras ārsts fizioterapeits no parasta fizioterapeita, bet arī par fizioterapijas studijām un universitātēm, kur iespējams apgūt šo profesiju, kā arī par studenta ikdienu, dažādiem pasākumiem, kurus, iestājoties augstskolā, būtu vērts apmeklēt. Viņas stāstījums bija gan pamācošs, gan arī aizraujošs, jo studente iepazīstināja ar potenciālajām darba vietām, nepieciešamajiem eksāmeniem, kas 12. klases beigās jākārto, informāciju par budžeta vietām un daudz ko citu. Mūsu klasei ļoti patika šī nelielā lekcija, tās laikā noskaidrojām vairākus mums aktuālus jautājumus, un skolēni, kurus piesaista šī joma, spēja uzzināt vairāk par dažādām fizioterapijas niansēm. Tas palīdzēs šiem jauniešiem potenciāli izvēlēties fizioterapiju arī kā savu nākotnes profesiju, par ko izsakām lielu pateicību Aleksandrai, kā arī paldies par viņas veltīto laiku un spēju mūs ieinteresēt šajā sabiedrībai nozīmīgajā sfērā.
8.4
Karjeras dienas ietvaros mūsu klases stundas laikā pie viesojās ĀVĢ absolvents Miķelis Ziemelis.
Bija ļoti jauki uzzināt, ka ir tāda "lāzertaga eksperta" profesija. Mūsu klase uzzināja to, ka Miķelis Ziemelis bija viens no cilvēkiem, kas ieviesa lāzertagu, kas kļuva par populāru atrakciju cilvēkiem Latvijā. Miķelim, viņa brālim un viņu draugam nācās pārciest dažādas grūtības, piepildot savu vēlmi, bet cīnoties viņiem izdevās izveidot savu uzņēmumu. Par to mēs priecājamies. Mēs uzzinājām to, ka, pirms īrē telpas vai aizņemas naudu, uzņēmumam ir jāmāk pārdot savus uzņēmuma pakalpojumus vai produktu. Citādi, nemākot pareizi pārdot, var iznākt, ka atmaksājamā nauda nemaz nav nopelnīta.
Mēs esam pateicīgi par iespēju tikties ar Āgenskalna Valsts ģimnāzijas absolventu, no kura stāstījuma mēs uzzinājām, kā uzsākt savu uzņēmējdarbību.
11.1
Karjeras diena mūsu klasei bija īpaša ar to, ka par savu profesiju mums pastāstīja ĀVģ skolnieces Evelinas Brokeres māte psiholoģe Jūlija Brokere.
Lielākā daļa no klases ar šīs profesijas pārstāvi iepriekš nebija komunicējusi, tāpēc bija vērtīgi uzzināt par psihologu ikdienas darbu, grūtībām, ar kādām tie saskaras, kā arī dzirdējām interesantākos notikumus psiholoģes karjeras laikā. Noskaidrojām arī, kur nepieciešams mācīties, lai kļūtu par šīs profesijas pārstāvi. Kopumā esam apmierināti ar šī gada Karjeras dienu, taču nākošgad vēlētos dzirdēt kādu, kas strādā, piemēram, fizikas vai matemātikas jomā, jo profesijas, kas vairāk saistītas ar mūsu izvēlēto novirzienu, piesaistītu klasi vēl vairāk.
Mūsuprāt, Karjeras diena ir labs veids, kā iepazīstināt skolēnus ar dažādām profesijām, un tas ir labs veids, kā parastas skolas dienas padarīt interesantākas.
8.3
11. oktobrī mūsu skolā notika Karjeras diena. Mūs, 8.3 klasi, uzrunāja Amanda Brizga. Viņa stāstīja par savu pieredzi skolā, darbā, kā arī par savas karjeras virzienu un attīstību. Amanda deva mums padomus, kas noderēs gan skolā, gan darbavietā. Piemēram, viens no ieteikumiem bija iesaistīties skolas pasākumos, jo no tā var gūt lielu pieredzi, kas noteikti noderēs nākotnē. Klasei viņas prezentācija patika – tā bija informatīva un interesanta. Amanda galvenokārt stāstīja par Rīgas Tehnisko universitāti, tās iespējām, mācību virzieniem un atmosfēru. Tas ieinteresēja daudzus skolēnus. Mēs noteikti kaut kad apciemosim RTU.
11.6
Pie mūsu klases Karjeras dienā atnāca finansists Kaspars Kociņš. Viņš mums pastāstīja par savu pašreizejo darba vietu - Possesor, kā arī par savām iepriekšējām darba vietām. Kaspars Kociņš ir mūsu skolas absolvents, tāpēc viņš mums stāstīja arī par savu pieredzi, mācoties ĀVĢ. Mēs viņam varējām uzdod dažādus jautājumus, uzzinājām, kāpēc tika izvēlēta tieši ekonomika un finanses. Viņš mums pastāstīja arī par iespējām kārtot starptautiskos eksāmenus, lai iegūtu starptautiskās grāmatveža kvalifikācijas. Stundas beigās mēs spēlējām Kahoot par dažādiem ekonomikas jautājumiem. Tas bija izaicinoši, bet mēs bijām motivēti, jo spēles uzvarētājs saņēma balvu. Mūsu klasei patika šī Karjeras diena, jo tā bija lieliska iespēja vairāk uzzināt reālu informāciju par finansista profesiju.
10.2
Karjeras dienā mūsu klasē viesojās Āgenskalna Valsts ģimnāzijas bioķīmiķu klases absolvente Laura Lipenīte, kura ir Rīgas Stradiņa universitātes studente. Viņa mūsu skolā mācījusies no 10. klases un mūsu skolu pabeigusi 2018. gadā. Pašlaik mācoties piektajā kursā, Laura pastāstīja par savām ikdienas gaitām un kā viņa apvieno darbu, mācības, sportiskas aktivitātes un brīvā laika nodarbes. Ar prezentācijas palīdzību parādīja, ar ko studenti saskaras mācību procesa laikā, kā Covid-19 vīruss ietekmējis studijas un kā studenti tika galā ar mācībām attālināti. Mūsu klasei Lauras prezentācija ļoti interesēja, un bija dzirdamas pozitīvas atsauksmes.
8.2
Pie mums, 8.2 klases, bija ieradusies dzīvnieku koordinatore filmās, seriālos, reklāmās, mūzikas video u.c.
Bija interesanti klausīties par šo profesiju, jo lielākā daļā nezinājām, ka tāda eksistē. Izrādās, ka dzīvieku koordinators uz filmēšanas laukuma ir daudz svarīgāks nekā izskatās. Viņa pienākumos ietilpst no dzīvnieku izvēles līdz to dresēšanai. Latvijā Daina ir vienīgā, kura profesionāli šo darbu veic. Patika klausīties, kā viņa nokļuva līdz šai darba nozarei. Daina beidza bioloģijas fakultāti un bērnībā bija ļoti aizrāvusies ar dzīvniekiem. Viņa stāstīja, ka, aizejot uz bioloģiju uzreiz atverās logs uz daudz lielāku pasaules izprašanu, un beidzot šo fakultāti nevajag norobežoties tikai uz bioloģiju.
Tāpēc mūsu vecumā vēl obligāti nav jāzin, kas mēs būsim nakotnē, un to sapratīsim pa ceļam.
11.3
Karjeras diena ik gadu skolēnu vidū ir ļoti gaidīta. Tā sniedz brīnišķīgu iespēju
iepazīties ar absolventiem, kas reiz ir bijuši mūsu vietā, bet nu spēj pateikt un ierādīt
labāko ceļu uz mūsu nākotnes sapņiem. Šogad mūsu klasi sagaidīja Dr. Linda Kalniņa,
kas spēja veiksmīgi izstāstīt par savām skolas gaitām un studiju laikiem, kā arī
ieinteresēja mūs ķirurga profesijas sīkumos. Linda spēja sniegt iedvesmojošu un
patiesu vēstījumu par savu izvēlēto nodarbošanos. Visvairāk novērtējām tieši viņas
atklātību, kas ļāva mums veidot ar viņu sarunu, kurā netika noslēpts grūtais un
izaicinošais.
Paldies skolai par iespēju iepazīties ar profesijām no cita skatupunkta. Ar nepacietību
gaidīsim nākamo gadu.
10.6
Karjeras dienu ietvaros notikusī 10.6. klases tikšanās ar D. Luksu bija ļoti interesanta un noderīga. Tā palīdzēja vairāk izprast mārketinga jomas darbības virzienus un tās nozīmi
uzņēmējdarbībā. Uzzinājām jaunākās statistikas sociālo tīklu un citu mediju mārketingā.
Redzējām interesentus piemērus un inovatīvas idejas, kas šobrīd veiksmīgi piesaista lielu
klientu skaitu un palielina uzņēmuma darbību. D. Luksas vadītā nodarbība bija saturīga, un stāstījums ļoti informatīvs, kā arī saistošs mūsu vecuma jauniešiem. D.Luksa ir ļoti aizrautīga savā darbā un to veic ar lielu prieku un atbildību.
Uzskatām, ka arī turpmāk būtu nepieciešams organizēt līdzīgas nodarbības citās jomās. Mums būtu interesanti redzēt un dzirdēt, kā darbojas un tiek vadīti ražojoši uzņēmumi. Esam ļoti pateicīgi ielūkoties dziļāk mūsu novirziena saistošās profesijās.
11.2
Mūsu klasei karjeras dienā bija uzaicināts 2018. gada absolvents Rodijs Ronis. Lai gan viņa vēstījums mums sanāca vien 20 minūšu garš un viņa izvēlētā profesija nebija saistīta ar mūsu novirziena izvēli, klase jutās apmierināta ar jaunajām zināšanām par Zviedru augstskolu, strādāšanu Saeimā un par citām negaidītām dzīves izvēlēm, ar kurām Rodijam nācās sastapties. Ļoti interesanta šķita viņa pieredze, kad viņš strādāja Saeimā 4 gadus kā deputāta palīgs, un bija aizraujoši uzzināt par lietām, par kurām nestāsta ziņu medijos un parasti netiek vispār stāstīts cilvēkiem. Taču, protams, nekādus lielos noslēpumus viņš mums arī neatklāja. Būtiskākais, ko iemācījāmies no Rodija, ir tas, ka pat, ja skolā neveicas mācībās un finansiālais stāvoklis nav apmierinošs, dzīvē var sasniegt visu, tikai jābūt mērķtiecīgam un apzinīgam.
10.3
Tā kā esam bioķīmijas klase, bijām nesaprašanā par to, kādēļ mums karjeras dienā bija plānots, ka stundu vadīs cilvēks, kuram nav nekādas saistības ar medicīnu, bet vēlāk mēs apmainījāmies ar citu klasi, kuriem tā stunda būtu aktuālāka nekā mums.
Sieviete, kas mums vadīja stundu, palīdzēja daudziem uz viņu neatbildētajiem jautājumiem. Pat ja viņai nebija nekādas prezentācijas vai plāna, mācību stunda pagāja raiti un bija interesanti viņā klausīties.
Visi esam priecīgi par šādu iespēju, kas mums tika sniegta un labprāt nākamgad atkal uzklausītu kādu mediķi!
12.3
Karjeras dienā pie mums, 12.3 klases, bija atnākusi ĀVĢ absolvente Marta Rimaševska, kas absolvēja ĀVĢ 2017. gadā un kas pastāstīja par savu pieredzi un izvēlēto profesiju.
Viņa, dabaszinātņu klases audzēkne, bija ļoti pārliecināta, ka kļūs par mediķi un nemaz nedomāja par citām profesijām. Taču neilgi pēc eksāmeniem viņa saprata, ka tomēr vēlas pamēģināt kaut ko citu. Mūsu skolas absolvente izvēlējās studēt Būvniecības inženieru fakultātē, kas ir pavisam atšķirīga no iepriekš izvēlētās medicīnas fakultātes. Viņas vecāki šo ideju neatbalstīja, bet viņa uzticējās savai sirdsbalsij un neieklausījās citu viedokļos.
Martas Rimaševskas stāstītais arī ļoti iedvesmoja, jo, atbildot uz mūsu jautājumu, uzzinājām, cik grūti ir strādāt sievietēm šāda veida profesijās, jo diemžēl sabiedrībā ir stereotipi, ka sievietes nevar būt inženieri. Tāpēc ieguvām pozitīvu atziņu, ka ir jātic saviem spēkiem un jāizvēlas to ceļu, kas pašam patīk.
7.3
Karjeras dienu nekad mūžā nebijām mēs piedzīvojuši iepriekšējās skolās un šis patiesi bija mums visiem jaunums. Bija stāstīts par pārdevēja profesiju, par to kā apieties pareizi ar naudu un klientiem. Kā dabū svarīgāko no saviem klientiem, kas vēlas pirkt konkrētu produktu.
Ja godīgi es teiktu, ka man likās, ka šī diena būs kā visas parējās, bet izrādījās, ka visi bija ģērbušies interesantos un unikālos tērpos. Mums tika arī pasniegta mācību stunda, kūra stāsts par konkrētu profesiju un tas bija arī ļoti iespaidīgi. Vienu momentu pat apdomāju šo profesiju iesaistīt savā nākotnē. Stundā bija nepieciešams vismaz dažiem piedalīties un atbildēt un jautājumiem, tas kurš daudz vai vismaz kaut cik piedalīsies dabūs balvu. Mūsu klasēsbiedrs dabūja grāmatu ar visiem noslēpumiem, kas jāzina tajā profesijā. Viņš bija gandarīts, ka piedalījās stundā.
Ar nepacietību mēs visi gaidām nākamo karjeras dienu un drīz mēs pat varēsim tajā piedalīties ar ārsta, policista utt. tērpiem.