ZPD vadlīnijas un kritēriji – ievadstunda 10. klase, 2025
Rīgas Āgenskalna Valsts ģimnāzijas 11.klašu skolēnu panākumi valsts ZPD konkursā 2025.gada 25.aprīlī
Apbalvoti 17 pētījumi, ko izstrādājis 21 skolēns, piešķirtas 5 ministriju un augstskolu specbalvas
Autors | Darba nosaukums | Klase | Darba vadītājs | Pakāpe Rīgas reģionā | Pakāpe valsts ZPD lasījumos | Specbalvas valsts lasījumos | |
1. | Katrina Augustāne | Korelācija starp miega ilgumu pusaudžiem un fizisko darba spēju rādītājiem | 11.b | Sandra Lapiņa | 2.pakāpe | 3.pakāpe | Veselības ministrijas specbalva |
2. | Alens Brinķis Ēriks Zaics | Reakcijas uzlabošanas iespējas florbola vārtsargiem | 11.f | Sandra Lapiņa | 1.pakāpe | 2.pakāpe | |
3. | Amanda Elksne | Kognitīvo spēju stimulēšana spēļu un aktivitāšu ietekmē uz demences attīstību | 11.b | Sandra Lapiņa | 1.pakāpe | 3.pakāpe | |
4. | Nikola Pirtnieka | Rīgas Centrāltirgus kā tūrisma objekta novērtējums | 11d | Ilona Geide | 2.pakāpe | 2.pakāpe | |
5. | Kristaps Smirnovs Tomass Gerhards | Ēnu ekonomika audiovizuālajā nozarē Latvijā | 11d | Ilona Geide | 2.pakāpe | 3.pakāpe | |
6. | Una Gailīte | Iepakojuma vizuālo un informatīvo elementu ietekme uz pārtikas produktu izvēli | 11 d | Ilona Geide | 2.pakāpe | 2.pakāpe | |
7. | Anna Lāce | Tūrisma nozares attīstības iespējas Engures pagastā | 11 f | Ilona Geide | 2.pakāpe | 2.pakāpe | |
8. | Beāte Žavnere | Horizontālās ass vēja ģeneratoru lāpstiņu formu prototipu ietekme uz tā jaudu. | 11.a | A.Plēsuma | 2.pakāpe | IZM specbalva | |
9. | Kristers Celitāns Reinis Keiselis | Saules paneļi – to izdevīgums Latvijas klimatā | 11.a | A.Plēsuma | 2.pakāpe | 2.pakāpe | |
10. | Mišele Ikbale | Ca2Al2SiO7:Ce3+, Pr3+ aktivatoru koncentrācijas un atmosfēras ietekme uz ilgstošo luminiscenci | 11.b | S. Skrinda | 2.pakāpe | 3.pakāpe | IZM specbalva |
11. | Ulrihs Harmsens, Reinis Jaksts | Latvijas jauniešu zināšanas par psiholoģisko metožu izmantošanu ekonomisko noziegumu jomā | 11.f | Linda Ozoliņa | 2.pakāpe | 1.pakāpe | |
12. | Pēteris Celmiņš | “Air Baltic” augsta ienesīguma obligāciju emisijas efektivitātes izvērtējums | 11.f | I.Geide | 2.pakāpe | 3.pakāpe | |
13. | Anete Andersone | Orgānu ziedošanas tiesiskais regulējums un ētiskie aspekti | 11.d | I.Ratinīka | 2.pakāpe | 3.pakāpe | |
14. | Vilis Civkašs | Satiksmes infrastruktūras riska faktori un iespējamie uzlabojumi Rīgas tirdzniecības centru autostāvlaukumos, balstoties uz tirdzniecības centra “Spice” stāvlaukuma piemēru | 11.d | S.Miksone- Tukiša | 1.pakāpe | 1.pakāpe | |
15. | Maija Marija Bakinovska | Kokles – Latvijas nacionālā kultūras mantojuma saglabāšana. | 11.f | V. Frolovičeva | 2.pakāpe | 2.pakāpe | VIAA specbalva |
16. | Beatrise Puriņa | Rīgas arhitektūras projekti vides uzlabošanai. | 11.d | V. Frolovičeva | 2.pakāpe | 2.pakāpe | |
17. | Arella Zariņa | Ieskats Andra Zeibota īspozas krājuma “Stāsti un teikas Laika vecim” naratīva īpatnībās. | 11.e | Daiga Pātaga | 1.pakāpe | LU Humanitārās fakultātes specbalva | |
18. | Justs Ansis Puļķis | Redzamās gaismas ietekmē radīto monofluormetilradikāļuradīta halogēna atoma pārneses reakcija (dabaszinātnes, ķīmija) | 11.b | S. Skrinda | 2.pakāpe | 1.pakāpe | Darbs izvirzīts starptautiskajai ZPD konferencei |
19. | Kristīne Daugule | Olu čaumalu pielietošanas iespējas kalcija fosfātu sintēzei (dabaszinātnes, ķīmija) | 11.c | S. Skrinda | 2.pakāpe | 3.pakāpe |
Rīgas Āgenskalna Valsts ģimnāzijas Rīgas reģiona ZPD konkursā 2025.gada 7.martā apbalvotie darbi
Iegūtas: 4 – 1.pakāpes, 18 – 2. pakāpes, 29 -3. pakāpes apbalvojumi
(apbalvots 51 pētījums, ko veikuši 58 skolēni)
Iegūtā pakāpe | Autors | Darba nosaukums | Klase | Darba vadītājs |
2. | Katrina Augustāne | Korelācija starp miega ilgumu pusaudžiem un fizisko darba spēju rādītājiem | 11.b | Sandra Lapiņa |
3. | Līna Upeniece | Ierauga aktivitāte dažādu miltu veidos | 11.c | Vaira Strazda |
3. | Beāte Zeibote | Rīgas Āgenskalna Valsts ģimnāzijas skolēnu izpratne par cilvēku papilomas vīrusu | 11.c | Vaira Strazda |
1. | Alens Brinķis Ēriks Zaics | Reakcijas uzlabošanas iespējas florbola vārtsargiem | 11.f | Sandra Lapiņa |
1. | Amanda Elksne | Kognitīvo spēju stimulēšana spēļu un aktivitāšu ietekmē uz demences attīstību | 11.b | Sandra Lapiņa |
3. | Jēkabs Reķis | Ergonomiskās slodzes diskomforts galda hokeja spēlētājiem | 11.b | Sandra Lapiņa |
3. | Annemarija Šorubalko | Klases iekārtojuma attīstīšana mācību procesa uzlabošanai | 11.d | V. Frolovičeva |
2. | Teodora Elza Pjatkina | Exploring Social Media As A Tool For Informal English Learning: Voices Of Second-language Learners | 11.e | I.Harmsone |
3. | Keitija Inga Losberga | Nedzirdīgo cilvēku situācija Latvijā un viņu integrēšanas iespējas | 11.e | A.Puķe |
3. | Elīza Seredņakova Elvisa Švandere | Dzimumzīmes un to novērtējums ar dažādām diagnostikas metodēm 16-18 gadus veciem jauniešiem | 11.b 11.e | Sandra Lapiņa |
3. | Marta Evelīna Tuča Laura Žurzdiņa | Jauniešu iesaistes uzņēmējdarbībā pieejamie atbalsta mehānismi Latvijā | 11.d | Ilona Geide |
2. | Nikola Pirtnieka | Rīgas Centrāltirgus kā tūrisma objekta novērtējums | 11d | Ilona Geide |
2. | Kristaps Smirnovs Tomass Gerhards | Ēnu ekonomika audiovizuālajā nozarē Latvijā | 11d | Ilona Geide |
3. | Natāns Krastiņš | Fiziskās personas uzkrājumu ieguldīšanas iespējas Latvijā | 11 f | Ilona Geide |
3. | Alberts Grāpis | Mākslīgā intelekta izmantošanas iespējas digitālajā mārketingā | 11 d | Ilona Geide |
3. | Marta Gabriela Peiča | Preču zīmju aizsardzības nozīme Latvijas jaunuzņēmumu attīstībā | 11 d | Ilona Geide |
2. | Una Gailīte | Iepakojuma vizuālo un informatīvo elementu ietekme uz pārtikas produktu izvēli | 11 d | Ilona Geide |
2. | Anna Lāce | Tūrisma nozares attīstības iespējas Engures pagastā | 11 f | Ilona Geide |
2. | Stella Oše | Reitterapijas sociālā uzņēmuma attīstības iespējas Latvijā | 11 f | Ilona Geide |
3. | Rodrigo Pelnēns | EURIBOR procentu likmes kā Rīgas nekustamo īpašumu tirgus stāvokļa rādītājs | 11 f | Ilona Geide |
2. | Beāte Žavnere | Horizontālās ass vēja ģeneratoru lāpstiņu formu prototipu ietekme uz tā jaudu. | 11.a | A.Plēsuma |
3. | Teodors Pekšēns | Astrofotogrāfiju ieguve un Andromedas zvaigznāja apgabala attēlu un tās analīze | 11.d | A.Plēsuma |
3. | Andrejs Bendrāts | Aksiālā ventilatora veiktspējas un skaņas līmeņa atkarība no tā lāpstiņu leņķa un skaita | 11.a | A.Mihno |
2. | Kristers Celitāns Reinis Keiselis | Saules paneļi – to izdevīgums Latvijas klimatā | 11.a | A.Plēsuma |
3. | Egita Strazdiņa Agate Ozoliņa | Atjaunojamās ēkas energoefektivitāte Āgenskalnā | 11.a | A.Plēsuma |
3. | Anna Vidzemniece | Radioviļņu interference2,4 GHz frekvencēs publiskas vietās Rīgā | 11.a | A.Mihno |
3. | Annija Amanda Zustare | Sparnoto raķešu lidojuma vidusposma navigācijas sistēmas traucēšana | 11.a | A.Mihno |
3. | Māris Šķerbergs, Rūdis Kupčs | Sosnovska latvāņa (Heracleum sosnowsky), platlapju vilkvālīšu (Typha latifolia) un Āfrikas ragainā gurķa (Cucumis metuliferus) sēklu eļļu raksturojumi | 11.c | S. Skrinda |
3. | Daniels Latkovskis | Kalcija masa jogurtos ar dažādu tauku saturu | 11.b | S. Skrinda |
2. | Mišele Ikbale | Ca2Al2SiO7:Ce3+, Pr3+ aktivatoru koncentrācijas un atmosfēras ietekme uz ilgstošo luminiscenci | 11.b | S. Skrinda |
3. | Luīze Zagorska | Hidrogēlā bāzētas matricas izveide karotīnu stabilitātes nodrošināšanai. | 11.b | S. Skrinda |
3. | Lukas Krīgers | Saules paneļu programmēšana | 11.a | I. D.Meļķis |
3. | Gabriela Nadricka | Klientus piesaistošie elementi apģērbu veikalu interjerā | 11.a | Ieva Gaile |
2. | Katrīna Krūmiņa | Miega kvalitātes saistība ar jauniešu koncentrēšanās spēju un mācību motivāciju | 11.c | Ieva Gaile |
3. | Kristiāna Stabulniece | Afantāzijas iezīmes jauniešu vecumposmā, tās saistība ar jaunieša pārstāvēto dzimumu un sniegumu skolā | 11.b | Ieva Gaile |
3. | Grēta Dilāne | Atkarību izraisošo vielu lietotāja vecums kā atkarības veidošanās risks | 11.c | Ieva Gaile |
3. | Karolīna Rošā | Vecāku audzināšanas stila saistība ar jaunieša akadēmiskajiem sasniegumiem skolā | 11.c | Ieva Gaile |
3. | Melisa Dābola – Freija | Mācību satura saistība ar radošo domāšanu vidusskolā dabaszinātņu novirzienā | 11.b | Ieva Gaile |
3. | Madara Barone | Kritiskās domāšanas attīstīšanas iespējas ar radošo rakstīšanu vidusskolas vecumposmā | 11.e | Ieva Gaile |
2. | Ulrihs Harmsens, Reinis Jaksts | Latvijas jauniešu zināšanas par psiholoģisko metožu izmantošanu ekonomisko noziegumu jomā | 11.f | Linda Ozoliņa |
2. | Pēteris Celmiņš | “Air Baltic” augsta ienesīguma obligāciju emisijas efektivitātes izvērtējums | 11.f | I.Geide |
2. | Anete Andersone | Orgānu ziedošanas tiesiskais regulējums un ētiskie aspekti | 11.d | I.Ratinīka |
1. | Vilis Civkašs | Satiksmes infrastruktūras riska faktori un iespējamie uzlabojumi Rīgas tirdzniecības centru auto stāvlaukumos, balstoties uz tirdzniecības centra “Spice” stāvlaukuma piemēru | 11.d | S.Miksone- Tukiša |
3. | Toms Zvejnieks | Latvijas NBS piemērotākās sauszemes kaujas bruņutehnikas izvērtēšana | 11.a | S.Miksone- Tukiša |
3. | Austrums Radu Johansons | TEA lāzera izveide | 12.a | A.Mihno |
2. | Maija Marija Bakinovska | Kokles – Latvijas nacionālā kultūras mantojuma saglabāšana. | 11.f | V. Frolovičeva |
2. | Beatrise Puriņa | Rīgas arhitektūras projekti vides uzlabošanai. | 11.d | V. Frolovičeva |
3. | Katrīna Vālodze | Anšlava Eglīša recepcija mūsdienu latviešu kultūrā. | 11.e | Agnese Puķe |
1. | Arella Zariņa | Ieskats Andra Zeibota īspozas krājuma “Stāsti un teikas Laika vecim” naratīva īpatnībās. | 11.e | Daiga Pātaga |
2. | Justs Ansis Puļķis | Redzamās gaismas ietekmē radīto monofluormetilradikāļuradīta halogēna atoma pārneses reakcija (dabaszinātnes, ķīmija) | 11.b | S. Skrinda, |
2. | Kristīne Daugule | Olu čaumalu pielietošanas iespējas kalcija fosfātu sintēzei (dabaszinātnes, ķīmija) | 11.c | S. Skrinda |
A.Vanaga