1. English
X Mēs izmantojam savā tīmekļvietnē tikai nepieciešamās tehniskās sīkdatnes. Šīs sīkdatnes ir nepieciešamas tīmekļa vietnes darbībai, tāpēc tās nevar izslēgt, un tādēļ lietotāja piekrišana šai sīkdatņu kategorijai netiek prasīta.

    Radošās rakstīšanas stunda

    2024. gada 08. oktobrī

    7. oktobrī RĀVĢ 12.e klases radošās rakstīšanas stundā, ko vada Inga Pizāne, viesojās radošuma un inovāciju pasniedzējs, kā arī ceļotājs-rakstnieks Dans Lande (Dan Lande) no Buenosairesas universitātes, ar kuru Inga iepazinās vilciena stacijā "Ogre" pirms 3 gadiem. Nodarbība notika latviešu, angļu un spāņu valodā. Pasniedzējs lūdza skolēniem iemācīt viņam dažādus vārdus latviešu valodā (trakus, vienkāršus, noderīgus, bet labāk - ne pārāk) pēc viņu pašu izvēles. Skolēni piedāvāja šādus: kaķis, baznīca, šķūnis, jaunība, krizdole, kāmītis, miers, slepkavība, radošums, miers u.c. Vārdus iztulkojām angliski, kā arī salīdzinājām, kā tie izklausās spāniski, un tad lūdzām skolēnus uzrakstīt dzejoļus latviski, angliski vai bilingvāli, izmantojot vismaz lielāko daļu no pašu piedāvātajiem vārdiem. Lieki piebilst, ka smējāmies līki. 

    Dans par 12.e klases radošumu bija ļoti patīkami pārsteigts. Nodarbības noslēgumā gan es, gan skolēni iztaujājām Danu Landi par viņa darbu, ceļojumiem, kā arī saistību ar Austrumeiropu. Dans izstāstīja, ka viņa vecvecāki nāk no Polijas, tos piemeklējis traģisks liktenis - izsūtīšana un bēgļu gaitas, un vienu dienu, kad Dans vecāku mājās nejauši saplēsis pēdējo vecvecāku mantojumu - piecus šķīvjus, viņš nolēma lauskas nogādāt vecvecāku dzimtenē, pirmo reizi mūžā aizbraucot uz Poliju. Lauskas viņš aprakstījis ar dzimtas stāstiem un vedis tās uz vecvecāku dzimtajiem ciemiem, meklējot savas saknes. Tā radusies ideja viņa mūža projektam - atrast latīņamerikāņus ar līdzīgiem stāstiem un saknēm Polijā, par to visu viņš tagad raksta grāmatu. Viņa birojs ir pasaule un vilcieni. Braukājot pa Austrumeiropu, viņš apceļojis arī Ukrainu un Baltijas valstis, īpaši iemīlējis Viļņu un Rīgu.Paldies skolēniem! Viņi bija ieinteresēti, atvērti, gatavi gan klausīties, gan iesaistīties uzdevumos un lasīt skaļi savus radošos darbus!